Revista presei iunie 2011

de Florin Bălteanu

2011-06-29 | Mediafax | Mediafax
După cinci licitaţii fără investitori, City Mall va fi vândut prin negociere directă

City Mall, aflat în faliment, nu a atras investitori nici la a cincea licitaţie, programată pentru joi, 30 iunie, astfel că lichidatorul judiciar, Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), va discuta cu creditorii vânzarea centrului comercial prin negociere directă.

citeste tot articolul

2011-06-29 | Hotnews | Victor Cozmei, Catiusa Ivanov
Primaria Capitalei a prezentat traseul inelului median de circulatie. Vezi cum arata cele trei variante propuse pentru "autostrada suspendata"

Primaria Capitalei a prezentat, miercuri, traseul inelului median de circulatie, vestita "autostrada suspendata a lui Oprescu", pentru zona de Nord a Capitalei, intre soseaua Colentina si strada Virtutii, pana la noua artera de legatura cu autostrada Bucuresti-Pitesti. Proiectul se afla in stadiu de studiu de prefezabilitate si elaborare Plan Urbanistic Zonal, iar proiectantii au propus trei variante de traseu, urmand ca in urmatoarele luni, dupa consultarea publica, sa se aleaga varianta cea mai buna atat din punct de vedere al traficului cat si din punct de vedere financiar. Drumul va avea trei benzi pe sens, iar viteza maxima de strabatere a acestuia va fi de 80 km/ora.

citeste tot articolul

2011-06-28 | Adevărul | Aura Clara Marinescu
Interviu video: Teodor Frolu: „Pasajul Basarab e o megalomanie care ne costă bani şi care nu ne foloseşte la nimic”

[...] Ca să fiu mai explicit: am găsit soluţia de a traversa Bosforul, şi am pus-o să treacă 10 linii de cale ferată. Dacă te uiţi la Podul Grant, trece aceleaşi linii. Deci, construcţia Pasajului putea să coste cu 150 milioane mai puţin, iar banii aia să meargă în altă parte. El ca gabarit este imens, adică pentru cine vine în oraş e amuzant. Este ca şi cum ţi-ai cumpăra un excavator de 10 tone ca să vii cu el la birou. Şi mai e o problemă care n-are legătură strict cu Basarabul, ci cu faptul că trebuie să avem mai multe drumuri în oraş. Urbanismul modern spune: faci mai multe drumuri, ai mai mult trafic. [...]

citeste tot articolul

2011-06-26 | Hotnews | Catiuşa Ivanov
Fotogalerie: ​Moda demolarilor de weekend continua: Primaria Capitalei a pus la pamant doua cladiri monument de pe strada Berzei

În stilul iniţiat de rechinii imobiliari, Primăria Capitalei a pus la pământ, în acest weekend, doua clădiri monument istoric de pe strada Berzei, la numerele 81 si 89. Cele doua clădiri au fost rase de pe faţa pământului pentru a face loc Diametralei Buzesti - Berzei - Uranus. ONG-urile susţin ca demolarea s-a făcut ilegal, deoarece Planul Urbanistic Zonal în baza căruia se face drumul a fost anulat de Tribunalul Bucureşti şi de Tribunalul de la Cluj. Primăria Capitalei spune că cele doua case au fost "demontate". [...]

citeste tot articolul

2011-06-21 | Adevărul | Olivia Tulbure
Decizie: Mutarea Halei Matache, blocată în instanţă. Vezi aici cum arată zona din cauza lucrărilor la Bulevardul Uranus VIDEO

[...] Decizia judecătorilor de la Curtea de Apel Bucureşti pune punct demolărilor ce vizau clădirile monument-istoric din zona Berzei-Buzeşti. Una dintre cele mai relevante urmări a acestei hotărâri este faptul că Hala Matache va rămâne acolo unde este şi constructorii nu se vor putea atinge de ea. [...]

citeste tot articolul

2011-06-20 | Evenimentul Zilei | Antoaneta Etves
Curtea de Apel Bucureşti: Bulevardul Uranus nu este de utilitate publică

[...]Pe scurt, motivele de ilegalitate ale Hotararii 262/2006 sunt: - conform legii, întrucat în cauză erau şi monumente istorice, utilitatea publică trebuia declarată de Parlament prin lege, nu de Consiliul General; - conform legii, utilitatea publică trebuia declarată în urma unei cercetări ştiinţifice care să ateste că soluţia aleasă este cea mai eficientă şi justifică costurile; - primăria nu a facut dovada vreunei cercetări prealabile, nici măcar costurile nu au fost estimate; - comisia care a declarat utilitatea publică nu conţinea reprezentanţii obligatorii ai unor institutii; cele 5 persoane care au declarat utilitatea publică reprezentau doar Primăria Capitalei şi fuseseră numite exclusiv pentru utilitatea publică a Pasajului Basarab. [...]

citeste tot articolul

2011-06-15 | Gândul | Maria Manoliu
Când va fi funcţională telegondola din Bucureşti. În 25 de minute am putea ajunge din Pantelimon la Casa Presei.

Anul viitor, bucureştenii ar putea merge la serviciu cu telegondola. Aceasta va lega nordul de estul Capitalei, traversând şapte lacuri în doar 25 de minute. Viteza de deplasare va fi de 5 metri pe secundă, iar capacitatea de transport a unei singure telecabine va fi de 1.500 de persoane pe oră, de cinci ori mai mult decât încape într-un autobuz. Întregul traseu al telegondolei va avea o lungime de 10 kilometri, cu şase staţii, sau se va putea parcurge fără oprire. Distanţa între două telecabine va fi de 120 de metri, ceea ce înseamnă un timp de aşteptare în staţie de aproximativ un minut. [...]

citeste tot articolul

2011-06-12 | Evenimentul Zilei | Antoaneta Etves
Bucăți din Hala Matache, vândute la negru

[...] Polițiștii l-au prins în flagrant pe un bărbat din Roșiorii de Vede care face parte dintr-o grupare care se ocupă cu comercializarea fierului scos din șantierele Bucureștiului și care tocmai încerca să vândă bucăți de tablă de pe acoperișul Halei Matache unor persoane din Bolintin, potrivit unui comunicat al Poliției. [...]

citeste tot articolul

2011-06-10 | Evenimentul Zilei | Antoaneta Etves
”Bucureștiul nu este un oraş al oamenilor”

[...] ”Cred că Bucureştiul suferă de zeci de ani şi nu este un oraş al oamenilor. El este o intersecţie de influenţe şi modele venite din alte părţi şi atunci preocupant este tema din perspectiva funcţională a oraşului, nu neapărat cea de design”, a spus arhitectul Teodor Frolu. Dorin Ştefan, cel care a fost premiat pentru construirea Turnului din Taiwn, a recomandat, cu această ocazie, ca Bucureştiul să fie tratat şi dezvoltat în stilul său ”haotic şi bulversant”. ”Trebui să mergem în acest sens, nu trebuie să urmărim neapărat ca să-l facem precum Paris şi Londra. Oraşul reflectă modul în care şi-a asumat trecutul. Nu cred în urbanism şi în sistematizarea aplicată a Bucureştiului. Bucureştiul este el, aşa cum s-a constituit, nu cum vrem noi”, a conchis arhitectul Dorin Ştefan. [...]

citeste tot articolul

2011-06-10 | România Liberă | Sabina Dinu
Lecţii de arhitectură urbană pentru Bucureşti

Specialistul danez Jan Gehl, arhitectul oraşului Copenhaga şi consultantul administraţiilor Londra, New York şi Melbourne, are propuneri şi pentru Bucureşti. [...] Copenhaga s-a transformat în decurs de câţiva ani într-un adevărat paradis pentru biciclişti, cu spaţii în care oamenii interacţionează direct. [...] Arhitectul danez Jan Gehl, unul dintre cei mai titraţi specialişti în domeniu, a susţinut o conferinţă pe tema transformărilor oraşelor, lansând totodată un adevărat ghid pentru profesionişti, volumul „Viaţa între clădiri. Utilizările spaţiului public". [...]

citeste tot articolul

2011-06-06 | Gândul | Maria Manoliu
Vezi Aici cele trei variante ale autostrăzii suspendate. O porţiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău. Cât costă proiectul

Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe sub parcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri, restul acestuia, adică încă 14 kilometri, fiind o şosea suspendată. Aceasta este varianta cea mai spectaculoasă proiectată de arhitecţi. În această săptămână, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu va trebui să aleagă una din cele trei variante ale arhitecţilor sau o combinaţie între acestea.

citeste tot articolul

2011-06-03 | Jurnalul Naţional | Elena Stan
Udrea opreşte lucrările la diametrala Buzeşti-Berzei

Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a cerut Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC) să oprească lucrările de construcţie a tronsonului rutier Buzeşti-Berzei, cunoscut ca „diametrala nord-sud”, după discuţii cu reprezentanţii unor ONG, care au protestat ieri la sediul MDRT. Udrea a luat această decizie în urma anulării în instanţă a planului urbanistic zonal care stă la baza lucrărilor de intervenţie începute de Primăria Bucureşti în zonă, precum şi anularea autorizaţiei de construcţie. „Am convenit că vom decide întreruperea lucrărilor începând de astăzi (joi, n.r.), pentru că PUZ-ul nu îndeplineşte toate condiţiile”, a spus Udrea.

citeste tot articolul

inapoi

 
Prima Pagina

 

sau alegeţi un rezumat lunar  
2015: 12 I 11 I 10 I 09 I 08 I 07 I 06 I 05 I 04 I 0302 I 01
2014: 12 I 11 I 10 I 09 I 08 I 07 I 06 I 05 I 04 I 03 I 02 I 01 
2013: 12 I 11 I 10 I 09 I 08 I 07 I 06 I 05 I 04 I 03 I 02 I 01 
2012: 12 I 11 I 10 I 09 I 08 I 07 I 06 I 05 I 04 I 03 I 02 I 01 
2011: 12 I 11 I 10 I 09 I 08 I 07 I 06 I 05 I 04 I 03 I 02 I 01
2010: 12 I 11 I 10 I 09 I 08 I 07 I 06 I 05 I 04 I 03 03c I 02 02c I 01 01c
2009: 12