| 28-01-2016 I punctuale I Oana Mihalache
ANPC a amendat Regia Metrorex cu 20.000 de lei în urma unei reclamații. S-a dispus închiderea temporară a stației Piața Victoriei.
Potrivit unui comunicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, din data de 28 ianuarie 2016, o echipă de comisari ANPC din cadrul Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București a amendat cu 20.000 lei Regia METROREX pentru prestarea de servicii care puteau pune în pericol sănătatea și siguranța consumatorilor, conform legislației de protecție a consumatorilor.
În urma primirii unei reclamații a unui călător care și-a prins piciorul în spațiul dintre tren și marginea peronului, comisarii ANPC s-au deplasat la stația de metrou Piața Victoriei, pentru a verifica incidentul semnalat. A fost aplicată o amendă contravențională pentru prestarea de servicii care puteau pune în pericol siguranța consumatorilor și s-a dispus măsura de închiderea temporară a stației (oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor).
Totuși, dacă se va dovedi că accidentul s-a produs deoarece distanța dintre peron și garniturile de tren este prea mare, problema va fi dificil de remediat. În aprilie 2014 Metrorex anunța că îngustează peroanele magistralelor M1 şi M2 cu cca. 1-12mm, pentru a putea da în folosinţă un nou model de tren. În realitate, peroanele au fost îngustate cu mai mulți centimetri, astfel că distanţa dintre acestea și trenurile aflate deja în circulaţie a ajuns şi la circa 15 cm, crescând riscul de alunecare între peron şi trenuri. Mai multe despre tăierea peroanelor, aici.
Conform unui articol Agerpres din noiembrie 2015, Metrorex nu încheiase, la acel moment, procedurile de achiziționare a unor asigurări de răspundere civilă pentru pagube produse călătorilor în caz de accidente feroviare.
În replică la comunicatul ANPC, Metrorex a anunțat printr-un comunicat că, în urma vizionării înregistrărilor de pe camerele îndreptate spre peron din stația Piața Victoriei 1 și Piața Victoriei 2, nu s-au identificat incidente de genul semnalat de reclamant și nici nu s-a primit la Metrorex o reclamație în acest sens. Drept urmare, Metrorex nu consideră că se justifică luarea unor măsuri sau închiderea stației de metrou.
Pe acelaşi subiect
Cînd vor ajunge noile trenuri de metrou CAF în Bucureşti și cum arată acestea I 29-05-2013 I Amalia Bălăbăneanu I b.365.ro
Primele metrouri CAF întîrzie din nou: Cînd vor ajunge la Bucureşti I 19-09-2013 I Amalia Bălăbăneanu I b.365.ro
Noile trenuri de metrou CAF pentru Bucureşti întîrzie. Cînd vor circula de fapt în subteran I 05-12-2013 I Amalia Bălăbăneanu I b.365.ro
Metrourile vechi vor fi scoase complet din circulație, în Capitală. De ce trebuie pilite peroanele I 24-02-2014 I Amalia Bălăbăneanu I b.365.ro
Metrorex a cheltuit 97.000.000 de euro pentru a cumpăra 16 rame noi, de dimensiuni prea mari pentru anumite stații I 29-04-2014 | Ion Teleanu I ziuanews.ro
Rădoi: Toate staţiile de pe Magistrala II de metrou trebuie modificate, deoarece noile trenuri sînt mult prea late I 30-04-2014 I Magdalena Tănăsescu, Andreea Marinescu I Agerpres
Metrorex: Noile trenuri de metrou se încadrează ca şi dimensiuni în limitele impuse I 30-04-2014 I Nicoleta Gherasi I Agerpres
Trenurile nu încap în stațiile Metrorex, iar călătorii ar putea fi în pericol I 01-05-2014 I Antoaneta Etves I evz.ro
Noile trenuri de metrou realizate de CAF, puse în circulație de miercuri I 09-07-2014 I Agerpres
Scrie un comentariu
Momentul trimiterii unui comentariu nu coincide cu cel al publicării acestuia.
Comentariile vor fi moderate.