| 26-01-2016 I punctuale I Oana Mihalache
În ianuarie, pistele de biciclete de pe Calea Victoriei au fost aproape inutilizabile. Deszăpezirea s-a făcut doar la apelul insistent al bicicliștilor.
Ninsorile din luna ianuarie au blocat aproape complet circulația pe pistele de biciclete de pe Calea Victoriei. Deși carosabilul a fost curățat imediat, benzile destinate bicicliștilor au fost ocolite de utilajele de deszăpezire. Autoritățile au reacționat abia după ce un grup de bicicliști, exasperați de situație, au pus mâna pe lopată și au degajat sute de metri de pistă. Zăpada căzută ulterior a rămas neatinsă până când a dispărut în mod natural.
Temperaturile scăzute nu au descurajat utilizarea bicicletelor în măsura în care a reușit s-o facă indiferența autorităților. Articolul 161 din Codul Rutier, punctul m), interzice bicicliștilor să circule atunci când partea carosabilă este acoperiă cu polei, gheață sau zapadă. Tot conform codului, pista de bicicletă este „subdiviziunea părţii carosabile" deci trebuia deszăpezită, la fel ca strada, pentru asigurarea circulației în condiții legale. Acest lucru nu s-a întâmplat, așa că un grup de bicicliști a decis să ia atitudine. Pe data de 6 ianuarie, mai mulți voluntari au ieșit cu lopeți și au curățat circa 400 m de pistă, de la Piața Victoriei până la intersecția cu str. Gina Patrichi. Deoarece acțiunea a fost intens mediatizată, Romprest s-a mobilizat și a deszăpezit, a doua zi, restul pistei.
La următoarea ninsoare, însă, firma de salubrizare a ignorat, din nou, deszăpezirea pistelor. La cererea asociației "Adevăraţii Veloprieteni România", PMB prin dispeceratul comandamentului de iarnă a facut solicitarea în scris cu numărul 443/23.01.2016 către Romprest pentru a deszăpezi pista de biciclete de pe Calea Victoriei. O săptămână mai târziu, problema s-a rezolvat de la sine, odată cu încălzirea vremii.
Una dintre principalele probleme care fac deszăpezirea dificilă a fost identificată de asociația OPTAR, încă de la darea în folosință a pistelor: separarea pistei de circulația auto se face printr-o bordură înaltă de 15 cm care constituie, în plus, un pericol pentru bicicliștii care o ating cu pedala sau cu roata, face dificilă asigurarea curățeniei și reprezentă un obstacol în scurgerea apelor pluviale. OPTAR a recomandat eliminarea bordurii și înălțarea pistei cu 5-10 cm față de benzile auto. Tot din considerente de siguranță, s-a arătat că bolarzii nu trebuie montați la mai puțin de 40 cm de piste.
Lucrările de reamenjare a Căii Victoriei au costat 8,7 milioane de lei, iar costurile estimate pentru pista de biciclete (marcaje rutiere, bolarzi de delimitare și indicatoarele aferente) au fost de 165.000 lei.
Pe subiect:
Pista de biciclete de pe Calea Victoriei, curăţată de biciclişti într-o oră şi jumătate, cu 9 lopeţi | 07-01-2106 | B1.ro
Bicicliștii și-au deszăpezit pista singuri | 07-01-2106 | romaniatv.net
Bicicliştii au deszăpezit singuri pista de pe Calea Victoriei | 07-01-2106 | urbology.ro
Scrie un comentariu
Momentul trimiterii unui comentariu nu coincide cu cel al publicării acestuia.
Comentariile vor fi moderate.