| 20-07-2011 | analiză | Florin Bălteanu

Proiecte urbanistice aprobate de CGMB în perioada aprilie-mai 2011

În lunile aprilie şi mai s-au ţinut 6 şedinţe de Consiliu General. 4 şedinţe au fost “de îndată”, iar pe ordinea de zi a acestora au fost doar subiecte referitoare la bugetul Municipiului Bucureşti şi la referendumul privind Legea Capitalei. În celelalte 2 şedinţe ordinare au fost aprobate un număr de 24 de Hotărîri privind planuri urbanistice.

citeste tot articolul

 


 

| 15-07-2011 | fotoreportaj | Florin Bălteanu

La mai puţin de 150 m. Clădiri de patrimoniu rebilitate vs. clădiri de patrimoniu părasite

Str. Vigilenţei 1 -Str. Poliţiei 4 / Str. Romulus 77 - Str. Romulus 62 / Str. N. Iorga 21 - Str. N. Iorga 28-30 / Bd. Aviatorilor 40 - Str. Muzeul Zambaccian 1 / Bd. Lascăr Catargiu 54 - Calea Victoriei 151.

citeste tot articolul

 


 

| 01-07-2011 | studiu de caz | Catiuşa Ivanov

Metrorex vrea să construiască 80 km de linie de metrou, în următorii 10 ani

Transportul cu metroul este una dintre cele mai rapide și eficiente forme de transport în capitalele europene, contribuind substanțial la rezolvarea problemelor de trafic cu care se confruntă orașele contemporane. Metrorex are în plan construirea a circa 80km de linie de metrou în Capitală, în următorii 10 de ani, însumând investiții de 6,5 miliarde de euro. În ultimii 20 de ani, regia a dat în folosință 9 stații de metrou, dintre care 8 aveau structura făcută înainte de 1990. În prezent liniile de metrou din București însumează circa 70km de cale dublă, 4 linii de metrou, cu 49 stații. Distanța medie între 2 stații este de 1,5 km. Zilnic circulă cu metroul 600.000 de persoane.

citeste tot articolul

 


 

| 27-06-2011 | analiză | Florin Bălteanu

Masterplan-ul de transport sau Cum ne vom deplasa în Bucureşti în 2027

Masterplan-ul General pentru Transport Urban - Bucureşti a fost aprobat prin HCGMB nr. 140/15.04.2008. A fost realizat în 2007 de către WSP Group plc (Marea Britanie), în asociere cu Netherlands Emission Authority şi Universitatea din Karlsruhe şi a costat 1,5 milioane de euro. A fost finanţat prin Programul Phare 2004. Orizontul de timp al planului este 2027.

citeste tot articolul

 


 

| 23-06-2011 | studiu de caz | Dan Marin

Obiecte parazit în spaţiul public bucureştean

O privire, fie şi superficială, asupra peisajului străzilor centrale bucureştene pune în evidenţă un haos vizual absolut. Dincolo de lipsa cronică de întreţinere a faţadelor, observată invariabil de mulţi dintre vizitatorii străini ai oraşului, dincolo de panourile şi de mesh-urile de pe faţade, de bannere-le legate de arbori sau de snopurile de cabluri atârnate pe stâlpi, ceea ce şochează este incredibila aglomerare de obiecte de cele mai diferite tipuri, forme, materiale şi culori care parazitează spaţiul public.

citeste tot articolul

 


 

| 23-06-2011 | studiu de caz | Elena Stoian

Fațetele spațiului urban românesc. Ce se face. Brasov (II)

Sunt de amintit, în special în orașele foste cetăți: pavarea și pietonalizarea unor zone centrale, restaurarea fortificațiilor istorice, deschiderea unor instituții cu rol de promovare a culturii urbane, adoptarea unor soluții de parcare cu separarea vizitatorilor, proprietarilor sau aprovizionării, îngroparea cablurilor electrice, organizarea de concursuri pentru amenajarea spațiilor urbane, reglementări pentru suprafața ocupată de terase, concursuri pentru spatii urbane.

citeste tot articolul

 


 

 

Vizualizati stirile 43 - 48 dintr-un total de 69 stiri